Entrelac

 To była miłość od pierwszego wejrzenia! Zeszłego lata mignęły mi gdzieś w internecie te barwne kwadraty, jako narzuta chyba, zatrzymałam się na dłużej, spojrzałam im głębiej w oczy ... Wiedziałam, że spotkamy się jeszcze nie raz 💕  
Włóczki zakupiłam zawczasu, czekały na chwilę dogodną. Jako że wkrótce prezent dla wyjątkowej osoby potrzebny był - chwila nadeszła! Znalazłam najlepszy, moim zdaniem, filmik instruktażowy na chustę entrelac dla początkujących tutaj.  Obejrzałam raz, żeby pojęcie o całym procesie mieć, a za drugim razem już dziergałam chustę. Okazuje się to dość proste, a jakie efektowne! Kwadraty wrabiane są w siebie skośnymi rzędami, nie zszywane. Oczka prawe, oczka lewe, nabieranie i zamykanie oczek oraz świadomość oczek brzegowych - to jedyne co trzeba umieć. Przydaje się też odrobina wyobraźni przestrzennej i koncentracji.  Aha, druty na żyłce niezbędne!


Mój pierwszy entrelac



Włóczki multicolor to wprost epokowe odkrycie, uwielbiam je, a do tej techniki są wymarzone. Nie wiadomo do końca, jak kolory z motka ułożą się w robótce i na tym cała przygoda polega. Mój pierwszy entrelac zrobiłam włóczką Drops Delight      kolor 02, drutami nr 3,5. Kwadraty miały po 10 oczek i 20 rzędów - tak jak w filmiku. Zeszły niecałe 4 motki. Drugi entrelac powstał z koloru 05, ale kwadraty są większe: 15 oczek i 30 rzędów (wiem, że to prostokąty bardziej, nie kwadraty, ale taka terminologia funkcjonuje). Przy entrelacu dużo się robótkę przekłada z prawej na lewą stronę. Czyli co każde 15 oczek i tak 30 razy na jeden kwadrat i tak 105 razy, bo tyle wyszło kwadratów, a jeszcze 15 trójkącików na zakończenie. Uff! Za pierwszym razem wzięłam od razu najdłuższą żyłkę i mi się plątała z początku, więc przy drugim zaczęłam od krótszej, a zmieniłam po szóstym rzędzie. Istotne jest też  blokowanie - ostateczne ukształtowanie dzianiny przez zwilżenie jej, rozciągnięcie za pomocą szpileczek i wysuszenie w pożądanej postaci. Przed blokowaniem chusta wygląda interesująco, ale po - jest łatwiejsza w obsłudze przy otulaniu i zyskuje dodatkową powierzchnię grzewczą. 



Początek na żyłce 60 cm

Mam już 8 rzędów 


Gotowa chusta przed blokowaniem





Mój drugi entrelac



Komentarze

  1. Ponieważ nigdy nie wydziergałam entrelaca, to nigdy nie widziałam jak się prezentuje w trakcie powstawania i gotowy, ale jeszcze przed blokowaniem - trochę taka bezkształtna kupka. Ale po zblokowaniu - cudownie! Bardzo ładny zestaw kolorów.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.