Niebieski

 


Niebieski wyskoczył z niebieskiego pudełka. Miał to być sweterek ćwiczebny. Chciałam mianowicie nauczyć się robić swetry od góry, od karczku. Wzór wybrałam prosty, bez bajerów, jednobarwny (aż się małżonek zdziwił - "a co ten taki bez kolorów?"). Najpierw koło, z oczkami dodawanymi według schematu. Przy okazji rozkminiłam kwestię tych grafów i może następnym razem dam radę z żakardowym karczkiem, bo wcześniej enigmą zalatywało. Włóczka z wełną alpaki, więc robota jak w aksamicie. Dojechałam do podziału robótki na przód, tył i rękawy. Bałam się tego momentu, ale poszło, rękawy "na bocznicę" - dodatkowe żyłki i stopery bardzo przydatne w takich sytuacjach. 


Czekamy na ciąg dalszy

Dziergałam rozmiar M, żeby dla siebie mieć ewentualnie. Kwestie rozmiarówki to jednak temat rzeka. Mętna rzeka. Wszystko skrupulatnie wymierzyłam, przeliczałam oczka po kilka razy, nawet próbkę grzecznie zrobiłam na początku. A gdy skończyłam dół, okazało się, że coś nie tak. Ale co? 😕

ale o co chodzi ?


Karczek w fale Dunaju, dół przykrótki i sterczy na boki. Co prawda we wzorze układa się trapezowato... Lecz biorąc pod uwagę kształt przyszłych rękawów i góry, oraz mięsistość włóczki potęgującą efekt sterczenia - to bez sensu. Próć szkoda, wydłużyć trzeba i zakończyć zwężając przed listwą, to się zaokrągli.   Przede wszystkim jednak - znaleźć Właściwą Osobę, na której będzie dobrze leżał!   

Niebieski gotowy



Dane techniczne: 
włóczka Drops Nepal, kolor nr 8913 - jasnoniebieski
druty nr 4 (na listwy)
wzór Blue November ze strony Dropsa 


Właściwa Osoba








Właściwa Osoba znaleziona. Mission completed.        
Trzeba ciut wydłużyć rękawy jeszcze. W sumie rozmiar L wyszedł i 7 motków.

Komentarze

  1. W moim przypadku dzierganie swetra to zawsze podróż w nieznane drogą pełną zakrętów, stromych podejść i zjazdów w dół. Czasami muszę wracać do punktu wyjścia. Ale kiedy docieram do celu satysfakcja jest ogromna.
    Niebieski prezentuje się pięknie, zwłaszcza na swojej nowej właścicielce:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.