Jagodowy jogurt

Krążki bawełnianej włóczki o apetycznej nazwie "Amazing Cake", prod. Alison&Mae, wypatrzyła Bokasia w sieciówce Action, wykupiła cały kolorystyczny asortyment i zrobiła już dwie autorskie bluzki na lato: Pink heat i Lekko romantyczną. 
Mam ten sklep niedaleko, więc z ciekawości zakupiłam takie 2 "ciastka".

Postanowiłam przeznaczyć je na 2 chusty i nauczyć się je dziergać: po skosie oraz rzędami skróconymi. Ta druga opcja wymaga większego skupienia i liczenia oczek przed nawrotami. Chciałam coś mało absorbującego, żeby i w podróży mieć robótkę, zatem wybrałam opcję pierwszą. Oraz ten krążek z prawej strony.

Okazało się, że po skosie robi się wręcz banalnie: nabrać 3 oczka, przerobić na prawo, potem na przemian: w jednym rzędzie 1 oczko prawe, 1 narzut, reszta na prawo; w następnym rzędzie wszystkie na prawo. I tak aż się  włóczka nie skończy. Żeby nie było nudno, porobiłam jeszcze od czasu do czasu trochę dziurek - zawsze w tym rzędzie z narzutem. Tak powstała chusta "Jagodowy jogurt". Dlaczego taka nazwa - objaśniać chyba nie trzeba☺







Przerabiałam drutami 3,5. Włóczka jest faktycznie bardzo cienka. Czułam się jak pończosznik z XVI w., gdy początek robiłam na skarpetkowych... 
Ale dzięki temu chusta jest lekka i zwiewna. Osiągnęła wymiary: 174x130x120 cm.

Komentarze

  1. Twój Jagodowy Jogurt polubiłby się z moją Lekko Romantyczną 😄
    Ciekawa jestem co zrobisz z zielonego motka. Ja mam 3 takie same w zapasie (przecież wykupiłam cały asortyment kolorystyczny🤭) i pewnie zrobię coś większego, ale jeszcze nie teraz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiliby się na pewno - motkowi przyjaciele :-)
      Zielony czeka na rzędy skrócone, ale też - jeszcze nie teraz...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Przepiękne kolory! Bardzo mi się podoba chusta, prosty wzór, ale kolor daje tak dużo uroku, że aż żałuję, że nie mam sklepu w swoich okolicach:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Inne cieniowane włóczki też by się tu sprawdziły, więc nic to Danonku, jak będzie trzeba coś znajdziesz :)))
      Te krążki są tanie, po 13 zł, więc do celów ćwiczebnych jak najbardziej i tak względy ekonomiczne trochę uwarunkowały powstanie chusty ;)

      Usuń
  3. Ach przepięknie, muszę skusić się na wykonanie takiej chusty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! I cierpliwie czekam na jakąś Twoją chustę :)))

      Usuń
  4. Jagodowy jogurt wyszedł bardzo ładny, letni :0) a przy rzędach skróconych tej zaplanowanej chusty bardzo pomocne mogą być markery ;0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wskazówkę! Również pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. Piękne przejścia kolorystyczne, wyszła cudna chusta. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.