Czapka skoczków narciarskich

Od kliku sezonów polscy skoczkowie prezentują przeplatane, kolorowe czapy z pomponem. Jak to jest zrobione? - duma człowiek dziergający. Jeśli już wszedł na ten poziom, że co zobaczy na zdjęciu, w sklepie, czy na ulicy, to już w myśli liczy rzędy i przestawia oczka. A może ktoś ten wzór już rozkminił?

W wyszukiwarkę należało wpisać "czapka skoczków narciarskich" i okazało się, że wzór rozpracowała Urszula Packo. W tym filmie prezentuje dokładnie cały proces, krok po kroku. Chwilami są problemy z ostrością, no ale nie każdy ma sprzęt i studio nagraniowe. Tym bardziej chwała jej za to. Wszyscy fani skoków narciarskich mogą rozważyć opcję wyrobu własnego. Ja chciałam obdarować taką czapką mojego męża.

Myślę, że wprawna dziewiarka w jedną sobotę taką czapkę zrobi. Mnie zajęło to trochę więcej czasu, bo:

  • jak się odtwarza filmik w częściach, na różnych nośnikach i nie pamięta w której minucie była pauza, to można przeskoczyć istotną część 😉
  • się pierwszy raz robi ściągacz z pomocniczą nitką, w dodatku ściągacz 2 na 1!
  • wzór jest na liczbę oczek podzielną przez 6 - weź tu dopasuj rozmiar ?
  • przeplatanka się uciąga na żyłce, potrzebny jeszcze drut pomocniczy, ech...
W efekcie czapki są dwie. Zrobiłam je z włóczki Drops Lima, podwójną nitką. Kolory może mało narciarskie - czyli nie jaskrawe - ale miały pasować do kurtki. 
Liczba oczek: 72.  Druty: na ściągacz nr 6, przeplatanka - nr 8. 
Tak było w filmie, ale rzecz wyszła za ciasna i to jest czapka damska. 
Męską zrobiłam drutami odpowiednio nr 7 i 9. W ten sposób powiększyłam rozmiar, ale nie zanadto, jak by się stało, gdybym zwiększyła liczbę oczek o kolejne 6. 
Polecam wziąć jak najdłuższą żyłkę (miałam 100 cm), żeby ją sobie wyciągać między przeplotami i ułatwiać pracę. Do przeplotów potrzebny jest dodatkowo drut pomocniczy. W tej roli świetnie mi się sprawdziły druty krótkie na żyłce - można zbierać i przerabiać oczka z każdej strony, a wygięta w łuk żyłka zapobiega ich zsuwaniu się, gdy mają "czekać" na swoją kolej.





Lubię swoją czapkę. Jest ciepła i niebanalna. Małżonek też się powoli przekonuje. Przy jego czapce rozpędziłam się ze ściągaczem, chciałam żeby całe uszy przykrywał. Jest więc szerszy niż w oryginale, niż mają skoczkowie i prezes Tajner... W dodatku rozdziawia się na dole i jest luz odczuwalny. Będzie więc kombinowanie z przeciągnięciem gumki, która sprawę uratuje. Nie, żeby mnie te marudzenia nie irytowały 😠, no ale ...
Komfort użytkownika - przede wszystkim!



Polska ekipa - na razie bez rewelacji. Trzeba chłopakom kibicować!!!
Po jednym z pierwszych turniejów usłyszałam komentarz w studiu: "Chłopaki mają zmęczone nogi." Już? Na początku sezonu? W sumie - trochę to rozumiem. Czasem człowiek budzi się rano ... i już jest zmęczony! A to dopiero początek dnia. 

Wszystkim, nie tylko skoczkom, życzę:
    
WYSOKICH LOTÓW
           
        DALEKICH SKOKÓW
                    
                BEZPIECZNYCH LĄDOWAŃ


Komentarze

  1. Osobiście, to nie robiłam takiej czapki a moja koleżanka taką dziergała dla swojego wnuczka. Chociaż kierowała się chyba tym samym filmem to musiała pierwszą wersję spruć. Okazało się że jest za mała. Drugą wersję robiła na podstawie poprzednich swoich doświadczeń i wyszła ok.
    Jak widać Twoje wersje są bardzo ładne. Uśmiech oznacza, że pomimo drobnych odchyleń od normy są noszone i dobrze służą 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko!
      Uśmiech, bo czapka. Uśmiech, bo słonko. Uśmiech jest dobry na wszystko :)
      Fajnie, że wspomniałaś o perturbacjach koleżanki. Myślę, że ten wymóg liczby podzielnej przez 6 robi problem oraz że ścieg się specyficznie uciąga i ciaśni. Ale dziewczyny dają radę!

      Usuń
  2. Świetnie wyszły! ♥ Gratulacje! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne czapki! To chyba metoda podobna do entrelaka? Wyszły bardzo efektowne, a Wasze uśmiechy pokazują, że je lubicie - i to jest najważniejsze!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Wygląda na entrelak, ale to taka inna wersja plecionki.
      Fajnie, że jesteś znów z nami!

      Usuń
  4. W tym sezonie chyba lepiej kibicować dziewiarkom niż skoczkom! Duże brawa za udane czapki! Znam temat oglądania filmików na raty:-) Doceniam pracę osób, które nagrywają instruktaże, jednak ze względu na mój tryb życia często brakuje mi zwyczajnego opisu. Ten przeplatankowy wzór jest świetny na czapki, ciepły i bardzo efektowny, miałam kiedyś taką robioną z opisu z gazetki, bez pomopona, a zamiast ściągacza była poprzeczna listwa, wyglądało to dobrze, ale niestety nie było to zbyt elastyczne zakończenie. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hasło o kibicowaniu dziewiarkom zdecydowanie warte rozpowszechniania! :))
      Też wolę robić z opisu, filmiki tylko doraźnie. A najbardziej lubię sama kombinować ;)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Czapki faktycznie ładnie się prezentują i na pewno są mocno na topie. Pozdrawiam ciepło i życzę kolejnych ciekawych pomysłów i udanych udziergów. Ciekawe, co będzie dalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko! Też życzę Ci fajnych dziewiarskich przygód! Kibicujmy sobie w najlepsze :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Nie oglądam skoków i nie wiedziałam, że takie spoko czapki handmajdowe mają! Brawo, że promują rękodzieło i to polskie. Brawo dla Ciebie za wykon 👍🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oni mają chyba maszynowo robione, ale wyglądają jak ręcznie.
      Dzięki za kciuk w górę :-)

      Usuń
    2. Tym bardziej brawo dla Ciebie 💪 Maszynowym gardzę 😉

      Usuń
  7. Witaj Reniu...trafiłam dzisiaj na Twój blog. Fajnie że udało Ci się zrobić cczapki z mojego filmiku. Wiem że jakość...cały czas nad tym pracuję...
    Kocham wszystkich, którzy dziergają.....
    Pozdrowionka..... i zapraszam na mojego fanpage'a
    A może do mojej grupy Słodka Akademia Pasji.....???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny!!!
      Do miłego zobaczenia na Fb!

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.