Kamizelka dla dziadka

Mama wymyśliła, żeby dla dziadka w prezencie urodzinowym kamizelkę zrobić. Dziadek najważniejszy! Wyobraźcie sobie, że ukończył 99 lat. 😮 😀 💕







Włóczka: Drops Lima, Karisma oraz Alpaka i Nord przerabiane podwójnie. Motki z zapasów, które zostały z innych projektów lub się do nich nie załapały. Ułożone w barwny bukiet, sprawiały wrażenie jakoś do siebie pasujących. 

Druty: 5 i 4 (na ściągacz i listwy)

Wzór: Rozliczenie oczek jak w tym wzorze z Dropsa. Pierwotnie to jednokolorowa kamizelka damska, ale dziergana od dołu i dlatego ją wybrałam. Przerabiałam rozm. XL, tak że wyszło mi męskie M/L. W ściągaczu na dole zrobiłam kilka rzędów więcej. Kolory i paski ułożyłam sama. Najpierw zważyłam kolejno to co mam do dyspozycji, żeby symetrycznie rozplanować. Ramiona zszywałam ściegiem dziewiarskim (graftingiem) - pierwszy raz! - okazuje się że to łatwy i przydatny sposób, będę stosować.

Kamizelka się podoba, jest noszona, a ja właśnie zdałam sobie sprawę, że w swym długim i niełatwym życiu dziadek nigdy alpaki na plecach nie miał 😉

Komentarze

  1. Piękny wiek i piękny prezent, do tego zrobiony od serca. Na pewno dziadek będzie sie pięknie prezentował w tej kamizelce.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko, także w imieniu dziadka :) Pozdrawiam :)))

      Usuń
  2. Wypaśna kamizelka! Naszałbym też, gdyż piękna :-)
    Najlepsze życzenia dla Dziadka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, w imieniu własnym oraz seniora :)))

      Usuń
  3. Słuszny wiek, Dziadek na pewno w życiu dużo widział, ale takiej kamizelki z pewnością jeszcze nie;-)
    Rewelacyjny dobór kolorów. Wyszło bardzo męsko, mimo iż oprócz zgniłej zieleni, granatu i ciemnej szarości, załapały się też weselsze kolory: jasny szary i różowy.
    Życzę Dziadkowi długich lat użytkowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, dziękujemy!!! Przekażę dziadkowi życzenia ;) Właściwie gdy wyglądam przez okno kuchni, to widzę kolory z kamizelki: zieleń iglaków, szary asfalt, czarny dach i cegła sąsiedniego domu - dla mnie ten 'róż' to bardziej rozbielona czerwień ;) Granatu tam nie ma Bokasiu ;0) A szary sweter dziadek już ma, więc kolorki mu się przydadzą. Jak to w tym wieku, ciągle wieje po plecach i pewnie będzie nosił kamizelkę na sweter ;)

      Usuń
  4. To ja skromną czapeczkę w okolicach 77 urodzin Dziadka, a Ty taką piękną kamizelkę dziadkowi zrobiłaś na 99 lecie :0) muszę się poprawić ;0)
    Wracając do kamizelki :0)
    Jest doskonała! Kolorystycznie idealna i do tego perfekcyjnie wykonana :0) Zachwycająca, wcale się nie dziwię, że Pan Dziadek ją nosi :0)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko! :))) Z moich wyliczeń wynika, że masz jeszcze 22 lata do nadrobienia zaległości, więc spokojnie zdążysz z kilkoma kamizelkami dla dziadka ;) Pozdrawiam :)))

      Usuń
  5. Wspaniały wiek! Zapewne każdy z nas marzy aby go dożyć w zdrowiu i spokoju. Tego też Dziadkowi życzę😄.
    Kamizelka wyszła świetnie! Starsze osoby lubią ciepełko więc prezent jak najbardziej trafiony😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu swoim i seniora! O ciepełko tu chodziło przede wszystkim ;) Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  6. Najpierw śliczna kamizelka zwróciła moją uwagę. Potem doczytałam, że jest dla dziadka. Piękny prezent i piękny wiek. Dużo zdrowia dla dziadka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, dziękujemy! Dla Ciebie też wszystkiego dobrego! :)))

      Usuń
  7. I kolory pięknie zgrane i wykonanie wspaniałe! Świetna dzianina na wyjątkową okazję, a dla dziadka dużo zdrowia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mario!!! Przekażę dziadkowi życzenia. Pozdrawiam :)))

      Usuń
  8. To świetny pomysł i super kamizelka. Mój teść skończył właśnie 96 lat i też po domu łazi w kamizelce. Muszę zerknąć do moich resztek włóczki . Druty 4 i 5 jak najbardziej mi pasują. Może i ja mu taką kamizelkę machnę, bardzo mi się Twoja podoba!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Aniu :) Wiek teścia zaiste słuszny. Fajnie, że się zainspirowałaś ;) Powodzenia z kamizelką życzę. Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł, super kamizelka i super wiek :) Takie prezenty są najlepsze! :) Najlepszego dla Dziadka :) Pozdrawiam Pchła K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pchełko! Przekażę życzenia :) Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  11. Przesliczna kamizelka i od serca, zdrowia dla dziadka.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratulacje dla Wspaniałego Dziadka z okazji urodzin i dla Dziewiarki za piękny prezent. Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.