Turkusowy

Mieszanie nitek ponoć w modzie? Pal licho trendy. Liczy się to, że uzyskać można efekty arcyciekawe: pogłębić kolor, pobawić się w gradientowe przejścia, podkręcić fakturę moherem... Inspirujące są dla mnie melanżowe dokonania Reni z bloga Sztuka rękodzieła ze szczyptą filozofii oraz swetry Krysi z Trikado de Krinjo (np. ten albo taki). U niej właśnie natrafiłam na włóczkę Folco, do kupienia w sklepie z końcówkami serii. Takie składy przędzy - to dopiero skarbnica możliwości!

Zainteresowałam tematem panią od dekoltu w serek i tak oto zrobiłam dla niej jeszcze jeden sweterek. Co prawda jednokolorowy, bowiem turkus zawładnął jej sercem na całego 😉 Wspomniane we wstępie artystyczne możliwości dopiero przede mną. 

                        
Włóczka: 
Folco, 50% merino i 50% akryl. Kolor - w sklepie pod nazwą 'cyan'. 

Przerabiałam w 5 nitek. Są to nitki w rzeczy samej, niteczki wręcz (1430m w 100g!)
Radziłam się nawet Krysi, czy zorganizować sobie jakieś podajniki na włóczkę (miski, torebki), bo nie jest nawinięta na cewki i obawiałam się plątaniny. Ale ona odparła, cytuję: "Kłębki leżą za mną na tapczanie lub kulają się swobodnie gdzie popadnie,....czasem ktoś się zaplącze 😁, ale w sumie nikomu to specjalnie nie przeszkadza." 
Więc wyluzowana wrzuciłam je do swej pojemnej, jednokomorowej torby projektowej i zrobiłam cały sweter, z jedną tylko przerwą na poważne rozsupłanie.

Mimo obecności akrylu, ażurowe motywy ułożyły się ładnie. Natomiast pojedyncze oczka nie wyrównały się już tak fajnie, jak przy stuprocentowej wełnie. 

Ach! Największy plus Folco - CENA. 
Proszę państwa! Na prezentowany tu sweterek w rozmiarze S/M zużyłam 320 g włóczki, która kosztowała 24 zł. 😮😮😮 Dziewiarki, inflacja nam nie straszna 😉

Druty:
Grubość 4 oraz 3,5 - na ściągacze.

Wzór:
Własny, kombinowany. Żeby z dekoltem było łatwiej, zrobiłam sweter od dołu.
Ściągacze 1x1 z oczkiem przekręconym. 
Dekoracyjny panel na froncie - schemat z tego dziecięcego sweterka z garnstudio.com (ale czytałam od prawej do lewej, bo tam jest rzecz dziergana od góry). W schemacie pojawił się motyw 'ziarenek kawy' i wykorzystałam go też w ozdobnej linii raglana - pomocny może być ten filmik

                                    








Wiosna, wiosna, więc chciałam sfotografować rzecz na tle żółtego krzewu forsycji, w atakującym oczy kontraście. Ale temperatury z zakresu "zima, zima". Kwiaty na pojedynczych gałązkach dopiero 😟


Zatem macham do Was gałązką, z serdecznymi życzeniami radosnych Świąt Wielkanocnych!!!! 

😃 😃 😃

Komentarze

  1. Kochana! Ozłocę Cię za tak szczegółową informację szczególnie w temacie włóczki ale też spraw technicznych wynikających z tworzenia sweterka. Właśnie jestem na etapie poszukiwania włóczki na pewien tajemniczy projekt i Twoje porady są dla mnie bezcenne😌. Dzięki!
    Sweterek oczywiście, palce lizać😋
    Ściskam mocno i pozdrawiam Świątecznie😄
    W sumie to zajrzałam do Ciebie na przepis ciasta marchewkowego a dostałam prawdziwy tort🥞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, kontenta jestem, że Cię tak niespodziewanie wspomóc mogłam :))) Niech się Twój tajemniczy projekt pięknie rozwija!
      Pozdrawiam serdecznie! I ruszam do Świątecznych wypieków ;) Pa!

      Usuń
  2. Fajny kolor ma ten sweterek. Niestety mnie wełna gryzie ale jak noszę, robić z niej mogę. Podziwiam samozaparcie. Zawsze zaczynałam na drutach robić od dołu. Dzięki za namiary na tanią włóczkę !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przedświąteczną wizytę i komentarz Aniu :) Dobrze, że chociaż możesz robić z wełny. Bywają osoby tak uczulone, że jej dotykać nawet nie mogą :( Skład włóczki na ten turkusowy sweter zupełnie łagodny i mięciutka dzianina wychodzi. Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  3. Turkusowy ekstra , a u Aguli kupowałam kiedyś te cienizny, zupełnie o tym zapomniałam 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) Po emotku wnoszę, że Agulę wspominasz czule ;) Pozdrawiam :)))

      Usuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Śliczności :) Naprawdę uroczy kolor ma ten sweterek! Wygląda rewelacyjnie i będzie pasował do wielu wiosennych stylizacji :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Klaudio :))) No sama jestem ciekawa, do czego prawowita właścicielka go założy? Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  5. Sweterek świetny! Kto nie próbuje, ten nie pije szampana, więc eksperymenty z włóczkami są wskazane. A co widać po sweterkowym efekcie końcowym. :) Pozdrawiam Pchła K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pchełko! 'Eksperymenty' to moje drugie imię. Choć prywatnie niepijąca jestem ;) Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  6. Wszelkie odcienie niebieskiego kocham, więc ten sweterek zachwycił mnie podwójnie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.