Biały, z jedwabiem

Będąc uczniem szkoły podstawowej, trzeba okazjonalnie przywdziać tzw. strój galowy. Biała bluzka, granatowa spódnica, znamy to. Ponieważ latorośl wyrosła z poprzedniej bluzki, nową postanowiłam zastąpić białym sweterkiem. Z jedwabną nitką - dla podkreślenia rangi.

Włóczka: Fibra Natura Papyrus  

Biel łapie barwy z otoczenia,
na zdjęciach bywa trudna do uchwycenia. 
W aparacie jest funkcja 'balans bieli', 
ale na tym najlepiej znają się tylko anieli 😇😉



Wzór: autorski. 

Jak widać - zmieniał się. Najpierw kombinowałam na próbkach jakiś ażur, żeby był dla ozdoby w dolnym pasie, a reszta dżersejowa. Koniec końców postanowiłam, że będzie zwyczajnie, tylko pas dziurek w ściągaczach francuskich oraz dziurki w karczku, przez dodawanie oczek metodą KYOK. No i jeszcze może dodać falbanki przy rękawach oraz pod szyją? Zamiary swe uzgadniałam na bieżąco z zainteresowaną, lecz gdy ujrzała gotowe dzieło, zakrzyknęła "Odpruj te falbanki!" i kategorycznie odmówiła noszenia. Na chwilę mignęły owe dwie emocje, które Sivka proponowała w komentarzu do tego posta, ale angielski spokój wziął górę.

- Czyli ma być taki biały zwyklak?
- Tak.

Falbanki odprułam, dziewczyna zadowolona, a sweterek pełni przypisaną mu rolę. Poniżej - wersja patriotyczna, z kokardą, po apelu z okazji Dnia Niepodległości.





PS. Przerabiałam na drutach rozm. 3,5. Dało to dość zwartą dzianinę, o jaką mi chodziło. Druty zalecane do tej włóczki to 4, ale fajnie może ona wyglądać w luźniejszych formach, robionych nawet grubszymi drutami. 
Zużyłam niecałe 5 motków dla dziecięcego rozm. 128. 

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki! Starałam się ;)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Bez falbanek też śliczny :0)
    Za rok moda się zmieni, dziewczynka podrośnie i falbanki będą jak znalazł do przedłużenia rękawków ;0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niechęć do falbanek nie jest w tym przypadku kwestią mody, raczej poszukiwaniem własnego stylu. (W ramach tej akcji relegowane zostały z szafy wszystkie ubiory w kolorze różowym i fioletowym ;) Falbanek już mi nie żal - przynajmniej nauczyłam się je robić i po raz pierwszy zastosowałam zakończenie na i-cord, a wcześniej jakoś nie było okazji :0)
      Pozdrawiam serdecznie twórcza duszo!!!

      Usuń
  3. Super sweterek! Młodzież ma rację, zwyklaczki są fajne :-D
    Super zimy Ci życzę ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Lenard! No nie ma jak zwyklaczek, fakt.
      A jeszcze jak teraz śniegiem dowala, to tylko w udziergach pomykać.
      Sanki, bałwanki i wszystkiego zimowego dla Ciebie też :)))

      Usuń
  4. Córcia ma swój gust i to, co podoba się mamie nie musi podobać się latorośli🙃 Chociaż ustalenia były inne liczy się ostateczny efekt.
    Ja nie jestem fanką falbanek i nie znam się na młodzieżowej modzie ale po cichu przyznam się, że bez falbanek lepiej się prezentuje.
    Co do reszty to jest wszystko pięknie skomponowane i wykonane👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Amuszko za trafne podsumowanie :)
      Każdy ma swój styl, wiadomo! A negocjacje z tzw. odbiorcami dzianin użytkowych to sala gimnastyczna - ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć ;)))

      Usuń
  5. Mnie się podobają obie wersje. 😊 Jak pewnie już wspomniałam, popełniłam.w życiu 2 swetry na szydełku. Z żadnego nie bylem zadowolona. Ale Ty kusisz żebym zrobiła 3 podejście. Sama nie cierpię nosić swetrów, ale "testera-ofiarę" już znalazłam. 🤭 Są szanse, że po świętach na moje druty wskoczy sweterek. Pozdrawiam Pchła K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pchełko!
      Powodzenia życzę z sweterkiem!

      Usuń
  6. świetny!! i najważniejsze ma pełną aprobatę samej zainteresowanej, a to najważniejsze:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas za oknami całe mnóstwo bieli, ale jakoś nie zmniejsza to przyjemności podziwiania efektu Twojej pracy, wspaniały sweterek w każdej z wersji, a do tego z jedwabiem, z pięknej włóczki na którą od jakiegoś czasu mam apetyt. Dobrze, jak młoda osoba wie czego chce i dobrze, gdy jest to uszanowane:-) Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha i już po bieli za oknem! Jak to się trzeba spieszyć z odpowiedziami ;) Dobrze, że śnieg był choć przez tydzień :) Dziękuję za miłe słowa! Włóczka jest miękka, a w noszeniu się trochę mechaci. Pozdrawiam!!!

      Usuń
  8. Mnie to się akurat ta wersja z falbankami wybitnie spodobała, ale cóż, mma swoje lata i chociaż w młodości też bym chciała te falbanki, to jednak pochodzę z innej epoki :). Sweterek jest prześliczny, w obydwu wersjach, żeby nie było. Ale jak pomyślę, ile oczek tam jest w tej falbance, to aż żal, że poszła do sprucia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bo z dziewczynami nigdy nie wie, oj nie wie się ..." Tak to i z tym falbankami. Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  9. Też bym wolała bez falbanek ;) Fajny sweterek. I podoba mi się skład włóczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny sweterek wyszedł 🙂🙂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.