niebiesko-zielony

Na wiosnę, na lato, na spacer, na wspinaczkę po drzewach, do szkoły i na wakacje. Z bawełny, luźny i przewiewny. Kolory dobierałam metodą "na kwiaciarkę"- zebrałam włóczki w bukiet i sprawdzałam, czy mi tak pasują. Były to różne napoczęte lub samotne motki, np. pozostałe z tworzenia figurek amigurumi, do których zamawiałam kilka odcieni, nie będąc pewną który ostatecznie wykorzystam ("uwaga, kolor może nieznacznie  różnić się od rzeczywistego w zależności od ustawień monitora" - tak to jest na internetowych zakupach 😜). Sweterek zaczęłam dziergać, gdy jeszcze rzepak kwitł na polu i niezapominajki w ogrodzie. Teraz już chabry, rumianki, maki, dojrzałe zboża, żniwa za pasem. I ciągle odnajduję jego barwy w krajobrazie. 















Włóczka: Drops Safran, Alize Bella, cieniowany Amazing Cake (kupiony w  Action 3 lata temu, miał być na chustę - jak wyczytałam w swoim archiwalnym poście). 
Zużyłam w sumie 270 g, sweter jest w rozmiarze 134. 

Druty: na żyłce, grubości 4 oraz 3,5 na francuskie ściągacze.

Wzór: własny. Sweterek robiłam od góry, na okrągło, bez szycia, ściegiem dżersejowym, a górny i dolne ściągacze - ściegiem francuskim. Przerabiałam na przemian jednokolorowe pasy nitką pojedynczą i melanżowe nitką podwójną (łącząc Safran lub Bellę z Amazing Cake).
Na raglan dodawałam oczka w co drugim okrążeniu, zwykłymi narzutami, które przerabiałam jako oczka przekręcone. Rękawy zwęziłam odejmując symetrycznie oczka na całej długości. Przód i tył "pojechałam" na prosto. Odjęłam zaś trochę oczek przed dolnymi ściągaczami, wtedy ładniej się układają.

Komentarze

  1. Śliczny sweterek! Też bym nosił :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Lenard! Jak masz jakieś resztki - może coś udziergasz ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Zawsze twierdzę że resztkowce najpiękniejsze, wyszedl piekny ,sesja pośród pol przepiekna, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ula! Co do resztkowców - jestem podobnego zdania. Wychodzą rzeczy niepowtarzalne. Również pozdrawiam :)))

      Usuń
  3. Jest śliczny :0)
    Wyjątkowo wakacyjny, komponuje się w każdym otoczeniu :0)
    Osiągnęłaś niesamowity efekt tym "bukietem" kolorystycznym :0)
    Pozdrawiam serdecznie Reniu :0)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze są sposobem komunikacji z czytelnikami i zawsze bardzo mnie cieszą !!! Uprzedzam jednak, że komentarze zawierające linki, reklamy i autopromocje będą usuwane.